Bestyrelse:
Formand: Hans Erik Hansen 22567520
Næstformand: Kenneth Hansen; 61732635
Bestyrelsesmedlemmer:
Linda Hansen – Nielsen; 22170902
Bjarne Hansen; 24250576
Henrik Aakast; 53610362
Maibritt Wisler; 24604120
Flemming Støiholm 53659095
Supleanter:
Daniel Riber;
Ivar Laccopidan
Kasserer: Tina Hansen: 23243107
Revisor: Katja Hald
Vedtægter for
TERSLEV GYMNASTIK OG IDRÆTSFORENING
Vedtaget på generalforsamlingen 2015
§ 1-Navn
Foreningens navn er Terslev Gymnastik- & Idrætsforening. Foreningen er stiftet 20. november 1893
Foreningens hjemsted er Faxe kommune.
§ 2 – Formål
Foreningens formål er ved idræt og andet kulturelt virke, at fremme den enkeltes og fællesskabets
sundhed og trivsel.
§ 3 – Tilslutning
Foreningen er tilsluttet DGI – Vestsjælland og Danmarks Idrætsforbund og dermed undergivet disses
vedtægter.
§ 4 – Medlemmer
Stk. 1: Som aktive medlemmer kan optages børn og voksne, når de vedkender sig nærværende
vedtægter. Som passive medlemmer kan enhver optages.
Stk. 2: Bestyrelsen kan udelukke et medlem, når den finder grund dertil. Det udelukkede medlem kan
anke kendelsen på førstkommende generalforsamling.
Stk. 3: Bestyrelsesmedlemmer betragtes som aktive medlemmer.
§ 5 – Ledelse
Stk. 1: Foreningens ledelse består af 6 bestyrelsesmedlemmer samt en formand, og 2 suppleanter.
Stk. 2: Det tilstræbes at hver aktiv gruppe er repræsenteret ved mindst et bestyrelsesmedlem.
Stk. 3: Formanden vælges for 1 år ad gangen, alle øvrige for 2 år. 2 suppleanter vælges for 1 år. 1
revisor vælges for 2 år, desuden vælges 1 revisorsuppleant.
Stk. 4: Valgbar er ethvert aktivt som passivt medlem, der er fyldt 15 år, og har været medlem i 3 mdr.
Valg til formand og kasser kræver dog at vedkommende er fyldt 18 år.
Stk. 5: Bestyrelsen konstituerer sig med næstformand, der træder i formandens sted, når denne er
forhindret. Kasserer, der fører medlemslister og regnskab og er ansvarlig for foreningens pengemidler,
samt en sekretær, der fører referat og aktivitetslister i samråd med formanden.
Stk. 6: Suppleanterne indkaldes til bestyrelsesmøderne, de har taleret, men ikke stemmeret.
Stk. 7: Der tages referat fra bestyrelsesmøder, og dette godkendes senest på næste møde.
§ 6 – Aktiviteter
Stk. 1: Bestyrelsen kan godkende nedsættelse af udvalg. Dog skal udvalget godkendes på
førstkommende generalforsamling.
Stk. 2: En aktivitets ophør skal godkendes på førstkommende generalforsamling. Ved ophør overgår
dispositionsretten over samtlige aktivitetens ejendele og formue til foreningen.
§ 7 – Udvalg
Stk. 1: For hver af de aktiviteter, der er godkendt som selvstændigt aktivitetsområde, vælges et udvalg
på min. 2 medlemmer, der på første møde efter generalforsamlingen konstituerer sig med en formand
samt en stedfortræder, og efterfølgende melder resultatet til bestyrelsen.
Stk. 2: Udvalgene fastsætter selv deres forretningsorden der godkendes af bestyrelsen.
§ 8 – Kontingent
Kontingentet fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling.
Stk. 1: Bestyrelsesmedlemmer kan deltage i al idræt, og er kontingent fri. Betaler dog passivt
kontingent 1 gang pr. år
Stk. 2: Udvalgsformænd, instruktører og trænere er fritaget for kontingent i de aktiviteter de
repræsenterer. Dog skal der betales passivt kontingent.
Stk. 3: Holdlederne for hold uden træner og instruktører er fritaget for kontingent på holdet. Dog skal
der betales passivt kontingent.
§ 9 – Forpligtelser
Stk. 1: Foreningens medlemmer, udvalgsmedlemmer og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt
for de for foreningen indgåede forpligtelser, for hvilke alene foreningen hæfter med dens respektive
formue.
Stk. 2: Foreningens medlemmer har ikke nogen økonomisk forpligtelse over for foreningen ud over
kontingentforpligtelsen. Det er medlemspligt at oplyse adresseændring til foreningens kasserer, således
at girokort kan fremsendes til gældende adresse. Såfremt adresseændring er udeladt, og der på
fremsendte rykker er påført gebyr, opretholdes gebyret.
Stk. 3: Foreningens medlemmer har ikke krav på nogen del af foreningens formue eller udbytte af
nogen art.
§ 10 – Myndighed
Stk. 1: Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen, der afholdes i februar måned og
indkaldes ved opslag på foreningens område og ved annoncering i de aviser, bestyrelsen finder det
fornødent, med mindst 14 dages varsel.
Stk. 2: Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, fremsendes skriftligt til formanden
senest 8 dage før.
Stk. 3: Alle medlemmer, der er fyldt 15 år, og har været medlem i minimum 3 mdr. har stemmeret. Dog
kan forældre/værge stemme for yngre medlemmer. Fremmødte til generalforsamlingen har kun én
stemme. Medlemmer i restance har ikke stemmeret.
Stk. 4: På generalforsamlingen afgøres alle sager ved almindelig stemmeflertal (over halvdelen), dog
kræves til udelukkelse af et medlem, samt til ændring af disse vedtægter, mindst 2/3 af de afgivne
gyldige stemmer for forslaget. Skriftlig afstemning kan efter ønske foretages.
Stk. 5: Der føres referat over vedtagne beslutninger, som efterfølgende underskrives af dirigenten.
§ 11 – Generalforsamlingen
På den ordinære generalforsamling behandles følgende:
1. Valg af dirigent og stemmetællere
2. Aflæggelse af beretning
3. Udvalgene aflægger beretning
4. Forelæggelse af det reviderede regnskab
5. Forelæggelse af budget for indeværende år
6. Behandling af indkomne forslag
7. Fastsættelse af kontingent
8. VALG a) formand b) bestyrelsesmedlemmer c) suppleanter d) Revisorer e) Udvalg
9. Eventuelt
§ 12 – Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når flertallet af bestyrelsen finder det fornødent, eller
når mindst 10 af foreningens aktive medlemmer stiller skriftligt krav herom med forslag til dagsorden.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest 6 uger efter, at kravet herom er modtaget, og den
skal indvarsles i lighed med ordinær generalforsamling.
§ 13 – Tegningsret
Foreningen tegnes ved underskrift af formanden, dog ved køb, salg eller pantsætning af fast ejendom
samt ved optagelse af lån – af den samlede bestyrelse.
§ 14 – Forretningsorden
Stk. 1: Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Stk. 2: Formanden, næstformanden og kassereren har ret til at overvære udvalgsmøderne, dog uden at
have stemmeret.
§ 15 – Bestyrelsen
Vedtagelse i bestyrelsen kræver, at over halvdelen af bestyrelsen stemmer herfor.
§ 16 – Regnskabsår
Foreningens regnskabsår går fra 1. januar til 31. december, og senest d. 1. februar afgiver bestyrelsen
driftsregnskab til revisorerne.
§ 17 – Opløsning
Stk. 1: Foreningen kan kun opløses, når 3/4 af deltagerne i 2 på hinanden følgende ekstraordinære
generalforsamlinger stemmer herfor.
Stk. 2: Ophører foreningen at eksistere, eller udmelder foreningen sig af amtsforeningen, skal den til
denne aflevere samtlige herfra modtagne ejendele.
Stk. 3: Udover det i stk. 2 nævnte tilfalder foreningens formue idræts- og ungdomsarbejde i Faxe
kommune.
§ 18 – TGIF Klub farve
TGIF Klub Farver er Sort / Hvid .
Alle hold skal benytte disse farver på deres spillerdragt, dog er Gymnastik holdene undtaget disse
regler, da de ikke selv bestemmer hvilke farver der bruges bl.a. ved opvisninger.
Disse vedtægter er vedtaget på generalforsamlingen 18.02.2015 og erstatter tidligere vedtægter.